تاریخ : سه شنبه 21 بهمن 1393
نویسنده : علی و امیر حسین

سلام امروز که تو بلاگ رفتم دیدم که همه نظر تبلیغاتی دادن ما تایید میکنیمش تا بقیه ببینند شما هم لطف کنین از ته قلبتون به مطالب نظر بدین تا ما بتونیم اون اشکالا و یب هارو ازش بگیریم


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : یک شنبه 5 بهمن 1393
نویسنده : علی و امیر حسین

آب مهم تربن عامل حيات است.همه ي موجودات زنده براي ادامه ي حيات به آب نياز دارند.

بيش از 75 درصد سطح كره ي زمين كه مقدار كمي از آن را آب هاي شيرين تشكيل داده است.به مجموعه آب هاي موجود در اتمسفر،سطح و درون زمين كه به حالت هاي جامد،مايع و بخار موجود است،آب كره گفته مي شود.آب كره شامل اقيانوس ها،درياها،درياچه ها،رودخانه ها،آب هاي زيرزميني،رطوبت هوا و يخچال ها مي شود.

ميزان بارندگي به چهار مورد بستگي دارد:1-دوري و نزديكي به دريا2-كوه ها3-مسير حركت باد4-وجود ذرات گرد و غبار

چرخه ي آب: با تابش نور خورشيد به سطح اقيانوس ها،دريا ها و درياچه ها،آب ها تبخير مي شوند و به بالا مي روند.بخار آب در آنجا به دليل كاهش دما،متراكم و به ابر تبديل مي شود.با ادامه ي كاهش دما اگردرصد رطوبت و ميزان دماي هوا به حد مناسبي برسد،بارش رخ مي دهد.هر گاه در فرآيند متراكم شدن ابرها دماي هوا خيلي كم باشد،رطوبت هوا به شكل برف به زمين مي ريزد.

هواشناسي:دانشي است كه درباره ي شناخت جو و هواي اطراف كره ي زمين به مطالعه و تحقيق مي پردازد.يكي از مهم ترين كار هاي هوا شناسي اندازه گيري مقدار بارندگي است كه در ايستگاه هاي باران سنجي بر حسب ميلي متر انجام مي شود.

پس از بارش بخشي از آب تبخير شده و به اتمسفر صعود مي كند.قسمتي از آن در سطح زمين جاري مي شود و بخش باقيمانده به درون زمين نفوذ مي كند.

انسان براي بهره برداري از نعمت خداداي آب و جلوگيري از هدر رفتن آن همواره به دنبال ساختن سد بوده است.

نوع مسير رودخانه به ميزان شيب زمين بستگي دارد.اگر شيب زمين زياد باشد،رود خانهه مسير مستقيم میگیرد ولی اگر شیب کم باشد مسیر آب به صورت مورب یا مارپیچ شکل میگیرد.

 اب های سطحی پس از نفوذ در درون زمین،فضای خالی بین ذرات تشکیل دهنده ی رسوبات وسنگ ها را پر میکند و ذخایر آب های زیر زمینی را به وجود می اورند.

اب های زیر زمین دارای حرکت می باشند و سرعت انها از 0.5 متر تا500متر در سال متغیر است وجهت حرکت اب از شیب سطح زمین پیروی میکند.

اب های زیر زمینی در رسوبات دانه درشت مانند ابرفت زیاد ودر رسوبات دانه ریز مانند رس بسیار ناچیز است.

اب های زیر زمینی هنگام نفوذ در سنگ های اهکی ان ها را در خود حل و فضایهای خالی ایجاد میکنند. با ادامه این فعالیت ،فضاهای خالی بیشتر و بزرگ تر شده و غار های اهکی را به وجود می اورند.

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

آخرین مطالب
 لوگوي ندای علوم تجربی

/
به وبلاگ ما خوش آمدید


Making MusiC